4Gold de juiste voeding op het juiste moment
4Gold: De geschiedenis
4Gold begon in 2017, als een bedrijf van atleten voor atleten, met de ambitie om hoogwaardige suppletie te ontwikkelen door nieuwe en revolutionaire raakvlakken tussen sportvoeding en wetenschap te verkennen.
Vanuit hun gecombineerde ervaring begonnen voormalig wielrenner Brent Luyckx, vandaag CEO, en mede-oprichters Axel Roelants, voormalig MX-rijder en huidig pro-wielerfenomeen Mathieu van der Poel samen te werken om supplementen die niet alleen van hoge kwaliteit te zijn, maar ook maag- en darmvriendelijk.
Al snel realiseerde de drie zich dat de hele sportvoedingsmarkt opereerde vanuit een ‘one size fits all-model’ – met andere woorden, vanuit het idee dat supplementen in elk lichaam op dezelfde manier werken en dezelfde effecten hebben – en dat is een wetenschappelijk achterhaalde visie. Eigenlijk heeft iedereen een uniek genetisch profiel en verwerkt suppletie daarom op een andere manier.
De 4Gold werkwijze
Die constatering bleek een gat in de markt en in de toekomst besloten de oprichters om personalisatie, op basis van DNA-analyse, tot de basis van hun bussiness proposition te maken.
Tegenwoordig zijn er andere bedrijven die beweren te werken volgens het principe van personalisatie, maar veel van hen werken alleen met online vragenlijsten – dus men laat de consument eigenlijk zelf diagnosticeren – en dat is wetenschappelijk zeer wankel.
Bij 4Gold geloven we dat onze DNA-analyse de meest relevante diepgaande inzichten biedt om persoonlijke aanbevelingen te doen en daarom is het de basis van 4Gold’s zeer waardevolle en wereldwijd unieke propositie.
MATHIEU VAN DER POEL
Mede-oprichter